رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: در مورد تغییر اقلیم، نیازمند به‌روزرسانی اطلاعات هستیم ناصحی: اگر تدبیر مدیریت شهری نبود، در سیل دوم مشهد هم قربانی داشتیم تقدیر شهردار مشهد از جمعی از نیروهای امدادرسان شهرداری در سیل کنارک و مشهد + فیلم شهردار مشهد: مدیریت شهری پای کار مردم ایستاده است + فیلم آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود حل گره ترافیکی میدان شهید فهمیده مشهد با احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح تسلیت شهردار مشهدمقدس در پی درگذشت مادر مکرمه «سیدحسن نصرالله» برخورد جدی با بهره‌برداران غیرمجاز منابع آبی در مشهد اعمال‌قانون یک هزار و ۲۷۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۶ خرداد ۱۴۰۳) توسعه فرهنگ‌سرای انتظار در دستور کار شهرداری مشهد تحویل اقلام اساسی آسیب دیدگان ناشی از سیل مشهد تاریخ جدیدی در مشهد هم‌زمان با بدرقه باشکوه «شهید جمهور» رقم خورد | تقدیر ویژه فرماندار از عملکرد شهرداری مشهد + فیلم شهردار مشهد مقدس: آبرومندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تشییع میلیونی «شهید جمهور» + فیلم توسعه پایدار و مقابله با بحران آب از مسیر آب‌های خاکستری | نگاهی به گام‌های شهرداری مشهد در مسیر بهره‌گیری از آب‌های خاکستری هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۵ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، خیابان کوثر و سه‌راه خیام | فوت راکب موتورسیکلت در بزرگراه شهید چراغچی (۵ خرداد ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید فاطمی‌ارفع مدیر پروژه مسجدمحوری شهرداری مشهدمقدس شد رکوردشکنی مترو در روز تشییع شهید جمهور در مشهد روایتی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در روز تشییع شهید جمهور مشاور عالی شهردار مشهد در امور مرتبط با سران قوا منصوب شد + تصویر
سرخط خبرها

در روز درخت کاری ۲ هزار نهال به نام شهیدان کاشته و ۱۰۰ هزار نهال میان مردم مشهد توزیع شد

  • کد خبر: ۱۰۱۳۶۶
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
  • ۱
در روز درخت کاری ۲ هزار نهال به نام شهیدان کاشته و ۱۰۰ هزار نهال میان مردم مشهد توزیع شد
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از میان ۱۰۰ هزار اصله درخت توزیع شده در میان شهروندان مشهدی در بازه زمانی ۲۹ دی تا ۲۹ بهمن، ۷۰ هزار اصله درخت مثمر بوده است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ در روز درخت کاری و هم زمان با سراسر کشور، دیروز پادگان لشکر ۵ نصر مشهد نیز با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی، میزبان پویش درخت کاری بود.

تفاوت روز درخت کاری امسال با سال‌های گذشته، عمل به تأکید رهبر معظم انقلاب برای کاشت نهال‌های مثمر در شهر بود، تا آنجا که به گفته معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از میان ۱۰۰ هزار اصله درخت توزیع شده در میان شهروندان مشهدی در بازه زمانی ۲۹ دی تا ۲۹ بهمن، ۷۰ هزار اصله درخت مثمر بوده است.

علی نجفی در مراسم روز درخت کاری که هم زمان با سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت مقام پاسداران انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، افزود: اگر بتوانیم فلز طلا را به اثری زینتی بدل کنیم، کاری هنرمندانه انجام داده ایم، اما اگر خاک را به طلا بدل کنیم، این فقط هنر نیست، بلکه کیمیاگری است.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد بنا بر وظیفه ذاتی عملکردی و قانونی خود توسعه فضای سبز را همواره در دستورکار دارد، ادامه داد: در مراسم درخت کاری امسال خون و آتش و خاک را به سبزی بدل کردیم و این هنر کیمیاگری است؛ کیمیاگری‌ای که سردار دل ها، شهیدسپهبدسلیمانی، بنیان گذار آن بود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: جان فشانی و ایثار عزیزان ما در صحنه‌های خون و آتش زمینه ساز سرسبزی و امنیت کنونی موجود در میهن اسلامی ماست.

نجفی اظهار کرد: دو سال است که رهبر معظم انقلاب در راستای موضوع کاشت درخت و روز درخت کاری بر کاشت درختان مثمر تأکید ویژه دارند. در این راستا شهرداری مشهد جلودار اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و در پویش درخت کاری امسال ۱۰۰هزار اصله درخت میان شهروندان توزیع شد که از این تعداد بیش از ۷۰هزار اصله درخت مثمر بود.

فرهنگ وقف سبز را گسترش دهیم

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه کاشت درخت، صدقه جاری است، افزود: امروز کاشت درخت به یاد شهدا در پادگان مردمی ۵ نصر انجام می‌شود تا با یاد شهدا این درختان را برای آیندگان هدیه بگذاریم.

فاطمه سلیمی اظهار کرد: امیدواریم موضوع وقف سبز با همکاری معاونت خدمات شهری و با ترکیب سازمان پارک‌ها و آرامستان‌های شهرداری مشهد را به انجام برسانیم تا خانواده‌هایی که دوست دارند سنت حسنه وقف را اجرایی کنند، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف سبز بتوانند به کاشت درخت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: اینکه شهر خشک مشهد با همراهی مسئولان و مشارکت مردم این چنین سبز است، افتخاری برای مشهد امام رضا (ع) به شمار می‌رود، اما باید توجه کنیم که در محلات حاشیه شهر نیز باید لکه‌های سبز به وفور دیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: پاسداران اصل و نهال درخت انقلاب اند. زیرا همواره امنیت کشور را حفظ می‌کنند. ما به نمایندگی مردم از این قشر زحمت کش و حتی خانواده هایشان تشکر می‌کنیم.
سلیمی افزود: امیدواریم پویش سبز درخت کاری به نام شهدا در محلات هم جاری شود.

سلامت عمومی، اولویت شورای شهر

رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر نیز گفت: رهبر‌معظم انقلاب درباره روز درخت کاری و موضوع کاشت درخت بار‌ها به صورت نظری و عملی تأکید کرده اند؛ بنابراین باید در این حوزه گام مؤثر برداریم.

سیدحسین علوی مقدم بیان کرد: سلامت عمومی یکی از اولویت‌های مهم شورای اسلامی شهر است و به ویژه در رأس برنامه‌های کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد قرار دارد. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به اقدامات انقلابی و اثربخش تأکید دارند. در کلان شهر مشهد هم با شعار «جهان شهر برکت و کرامت» گام مؤثر برمی داریم تا بتوانیم به تکالیفمان عمل کنیم.

کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت به یاد شهدا

فرمانده لشکر ۵ نصر نیز در ادامه با اشاره به اینکه هم زمان با روز درخت کاری ۲۰۰۰ اصله درخت به نام و یاد شهدا در این پادگان کاشته شده است، افزود: این کار درحقیقت مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید به میزبانی خراسان رضوی در آینده است.

سردار سرتیپ حسن رجب زاده بیان کرد: در هر کشوری پیشرفت و توسعه همراه با امنیت حرف اول را خواهد زد. فرزندان جهادی ما برای امنیت و حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های این انقلاب همواره آماده اند. زیرا اگر امنیت نباشد، برنامه‌های جامعه اجراشدنی نیست. وی اظهار کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی سربازی، عبادت است. چون برای حفاظت از انقلاب اسلامی است. برای خوشایندسازی فرایند خدمت در پادگان، فضاسازی داخل پادگان را با کاشت درخت به نام شهدا در اولویت قرار دادیم.

فرمانده لشکر ۵ نصر مشهد امسال بیش از ۳۳۰ هزار اصله درخت و درختچه در شهر مشهد کاشته شده است.

درخت کاری شهردار مشهد همراه با معلولان و توان یابان

در آستانه استقبال از بهار و هم زمان با روز درخت کاری، شهردار مشهد با همراهی افراد دارای معلولیت و توان یابان شهر در بوستان ملت گل و درخت کاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی، در این مراسم که با حضور شماری از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد، ضمن کاشت نهال با افراد دارای معلولیت در فضایی صمیمی به گفتگو پرداخت و پای درددل و دغدغه‌های آنان نشست.

در حاشیه این مراسم جواد شکوری، مشاور شهردار مشهد در امور افراد دارای معلولیت، گفت: با توجه به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت شهر افراد دارای نیاز‌های ویژه هستند، تصمیم گرفته شد تا مراسم روز درخت کاری و کاشت گل‌های بهاری توسط جمعی از افراد دارای معلولیت و توان یابان همراه شهردار مشهد و جمعی ازمدیران شهری انجام شود. وی اضافه کرد: هدف اصلی از برگزاری این مراسم قدردانی از افراد دارای نیاز‌های ویژه و مشارکت آنان در کاشت درخت و گل‌های بهاری در بوستان ملت بود.

مشاور شهردار مشهد در امور افراد دارای معلولیت ادامه داد: معتقدیم در شهر امام مهربانی‌ها منشأ شادابی، نشاط و مهربانی افراد دارای معلولیت و توان یابان هستند که با مشارکت آنان امروزشهر رنگ و بوی بهاری گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
0
0
متاسفانه 90 درصد نهال های توزیع شده بین مردم به دلیل عدم نظارت کافی و مدیریت صحیح خشک شدند! نهال های ضعیف و شکسته، ریشه های خشک و پاره شده، زمان طولانی بیش از یک ماهه در فرآیند جابجایی نهال تا کاشت مجدد، بی توجهی در کاشت صحیح نهال و عدم توصیه های نگهداری باعث اتلاف انرژی و منابع شهری و بیت المال شده!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->